Costachel

Hartia rezista: inca o argumentatie

In Tipar on 27 Octombrie, 2008 at 10:41 am

Cred ca v-am plictisit deja cu textele in care imi exprim convingerea ferma ca hartia nu va muri, cel putin nu in timpul vietii noastre. Asa ca azi nu mai zic eu nimic despre subiect, ci doar am sa citez excelenta si pe deplin corecta argumentatie a lui Claudiu Serban, deputy general manager Ringier România, intr-un ymterviu luat de Iulian Comanescu si publicat pe blogul acestuia din urma:

„Hartia are un dar pe care nimic altceva nu il poate egala. In afara de proprietatile strict fizice (e palpabila, rezista timp indelungat, este usor de manipulat etc.), hartia are darul de a-ti face creierul sa functioneze. De a-ti stimula fantezia, imaginatia, logica. Te poti dedica ei, te poti cufunda in lectura ore in sir. Gandeste-te cati oameni citesc o carte dupa ce au vazut filmul. Filmul nu a omorat cartea, i-a dat noi posibilitati. Gandeste-te la Harry Potter! Gandeste-te cati oameni cumpara un ziar de sport dupa ce au vazut meciul la televizor (daca a castigat echipa favorita). La fel va fi si online-ul. Va ridica hartia pe un loc superior in viata noastra. Cu singura conditie ca ceea ce e scris pe ea sa fie de calitate.“

Si cititi si restul ymterviului, ca merita. Zau!

  1. De murit poate nu va muri, dar tirajul va scadea cu siguranta iar hartia va mai fi atinsa doar de nostalgici, de impatimiti ai presei scrise. Cei care vin din urma nu au dezvoltat cultul ziarului scris. Toti cauta informatie rapida, la secunda, in functie de preferinte si necesitati. Inca un aspect este publicitatea. Pentru ca ziarele traiesc din publicitate, probabil vor trebui sa-si schimbe modul de a furniza acest serviciu. Publicitatea clasica a cam imbatranit, nu-si mai atinge scopul si foarte multe companii se orienteaza spre alte tipuri de publicitate, cum e cea online, unde se poate contoriza foarte strict cine, cand, cat a beneficiat de o reclama. Viitorul presei scrise este foarte interesant si nu cred ca va continua la fel ca pana acum. Niste schimbari vor aparea cu siguranta.

  2. Salut! Sunt de acord ca trebuie sa apara schimbari, dar discutia e mult mai lunga si mai complicata. In fond, toata lumea trebuie sa inteleaga ca, de fapt, concurenta o reprezinta doar timpul liber al cititorului si conteaza sa iei o bucatica din el. Iar orice cititor va prefera o informatie buna pe hartie uneia proaste online. Sau invers. Sau si-o va lua de la radio ori televiziune. Iar cumparatorul de publicitate se va duce exact acolo unde vehicolul e bun si eficient, indiferent de suport. Apropo, din fericire nu se poate sti exact „cine“ pe online, ca altfel curat Big Brother s-ar chema. Iar cat… Uite, eu acum ma duc sa fumez o tigara si las calculatorul asa cum e. Asta inseamna ca m-am uitat 5 minute la cine stie ce prostie animata? Iar click-ul ala l-am dat din greseala si nu m-am uitat la prostia lor de site. Sa-ti mai spun de banner blindness?

  3. Revin cu un articol pe care l-am gasit astazi pe standard.ro

    Jeffrey Cole, directorul Centrului Annenberg pentru Viitorul Digital, din cadrul University of Southern California (USC), este de parere ca generatia tanara, de 12-24 de ani, nu va consuma pe viitor presa scrisa, cu exceptia revistelor, caz in care cititorii vor fi tinerele femei. Cole, observa, in “portretul robot” al tinerilor diin punct de vedere al comportamentului de consum media, o trasatura fundamentala – mobilitatea.

    http://www.standard.ro/articol_87360/jeffrey_cole__generatia_de_12_24_de_ani_nu_va_consuma_pe_viitor_presa_scrisa.html

  4. Am vazut textul. Ce-ai vrea sa spuna directorul centrului pentru viitor digital? Nu stau sa-l atac pe puncte, ca nu merita efortul, dar gandeste-te la un singur lucru: cat de idiot poti sa fii sa crezi ca valorile pe care le ai la 12-24 vor ramane aceleasi toata viata? Altminteri, poti fi sigur ca peste alti 10 ani, generatia 12-24 de atunci ii va privi pe care o compun azi drept niste invechiti si habarnamisti. Si-atunci?

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: